TRÄNINGSTIPS: MAGRUTOR,

Inte för att jag har det alls, men tränar för att få en mycket fastare mage och få lite magrutor och bli lite slankare vid magområdet. Känner redan att magmusklerna börjar komma fram lite så det är lite resultat ändå fast det är lång väg tills det syns bättre. Så det är bara och köra på hårt hela vägen! Har lite tips som jag fått av mina tränare:

• Det som är viktigast är motivationen. Det är den som är nyckeln till det hela. Man måste träna kontinuerligt och vad menas med det att man ska träna ett antal gånger i veckan samtidigt som gärna ofta äter nyttigt. Det finns faktiskt ingen mirakelkur som många tror. T.ex kan man inte sitta framför TV:n med nån "AB Master 2000" eller nån annan "träningssak" på magen och tro att man får magrutor efter redan ett par veckor, det fungerar inte så och de som man ser använder det på de här "Reklam för att köpa träningssaker" har ju definitivt hårdtränat flera månader innan och kört på hård diet för att redan då se bra ut. Det syns helt klart och det är så. Man måste också ha viljan till att träna annars kommer man garanterat att lägga av efter redan några gånger. Likaså är det viktigt och ha tålamod för att resultatet kommer garanterat inte efter en gång utan det kan ta flera veckor innan man ser något resultat det är olika för varje person. Därför ska man välja något träningsmoment som man tycker är roligt att göra och då kommer man ha roligt och samtidigt se resultaten komma. Som ett exempel jag älskar och gymma då man får kämpa på lite och testa sig fram vad man klarar och det är roligt att man både kan träna själv och med nån polare då man kan peppa varandra till och kämpa hårdare. 

• Magrutor handlar nästan bara om underhudsfett, om man inte ser sina magrutor behöver man deffa ner sitt underhudsfett för att de ska synas. Att samtidigt göra styrkeövningar för magen är ju självklart bra.

• Om man vet med sig att man inte äter nyttigt(som jag då) kan det vara bra att ändra på sig gradvis för att det inte ska bli så jobbigt direkt. T.ex om man inte äter frukost och iställer dricker Oboy och äter en chocklad kaka, så är det bäst och ändra det men man behöver inte ändra alla mål mat då man lätt tappar motivation när det blir för mycket. Tar ett exempel här då, jag åt inte frukost varje dag förut utan kunde lätt hoppa över det och äta lunch direkt efter jag vaknat nu försöker jag gå upp tidigt så jag hinner med frukosten som är den viktigaste måltiden under hela dagen. Äter till frukost en halv potion havregrynsgröt och en hårdmacka med antingen ost eller skinka på och grönsaker över.

• Bra övningar för magen är till exempel situps, crunches, benlyft och de svårare dragonflags.

• En vältränad mage eller bål är inte bara snyggt utan även väldigt bra för att stabilisera kroppen och det hjälper din rygg mycket också vilket är bra för att förebygga ryggskador.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback