TÄNK PÅ DETTA!

Det är många som lägger ner mycket tid på smådetaljer kring träningen men oftast glömmer de de viktigaste punkterna för framgång och nå sina mål. Här har ni de 5 viktigaste punkterna för att komma långt i sin träning och få bättre resultat.

1. Vila tillräckligt
Det är många som struntar helt i denna kategori, utan de tränar fullt ut varje dag och tror att de kommer få ett snabbare resultat men det blir helt tvärtom istället för att träna upp kroppen så överanstränger du den och det blir större risk för skador och nedbrytning. Vila är jätte viktigt när man tränar, känner man att man har träningsvärk så ska man inte överanstränga sig heller, det är ett tecken på att kroppen behöver vila. När man vilar så bygger man upp kroppen. Se då alltid till att kroppen får den återhämtning som krävs innan nästa träningspass.

2. Tänk på kosten
Oavsett om ens mål är att gå ner i vit eller lägga på sig muskelmassa så spelar kosten lika stor roll i ens slutgiltiga resultat. Tänka på vad man stoppar i sig och vad man behöver, även tänka på när och hur mycket man får i sig i förhållande till det man vill uppnå.  

3. Strukturera upp din träning
Att ha ett träningsprogram är ett mycket bra hjälpmedel i ens träning och för att man ska uppnå ens resultat. Oavsett om man tränar styrketräning eller löpning så kan man nå större framgång med ett bra träningsprogram.


4. Lyssna på din kropp
När det gäller skador är det alltid bäst att lyssna på sin kropp. Börjar det göra ont på en speciell del av kroppen kan det vara klokt att sluta träna den delen. Ignorera aldrig tecken på skada.

5. Hitta motivationen
Det går inte att undgå att motivation spelar en oerhört stor roll i om en kommer nå framgång eller inte. Med motivation kan man komma hur långt som helst. Försök och hitta motivationen till träning.

Dessa 5 tips följer jag varje gång jag tränar, och det har blivit bättre med träningen och även ändrat lite på min kost. Hoppas på att få bättre resultat än det jag brukar få.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback